Magkrémek: egészséges nassolnivalók

Az olajos magvak, mogyoró-diófélék számos pozitív élettani hatással rendelkeznek, így természetesen a belőlük készült magkrémek is. Amellett, hogy nagyon finomak, fontos vitamin- és ásványianyag források is.

A magkrémek kiváló magnézium és B-vitamin (B5, B6, B12, B9) források. Idegrendszerünk megfelelő működéséhez létfontosságú a magnézium, hiánya esetén stresszesek, ingerlékenyek vagyunk. Megfelelő magnézium szint esetén könnyebben kezeljük a feszült helyzeteket, ezen kívül a megfelelő magnézium és B-vitamin szint segíti a vércukor egyensúlyban tartását és az éhségérzetet is kordában tartja. Észrevetted már, hogy amikor feszült, ideges vagy, kívánod a csokit?  Ez azért van, mert testünk ösztönösen kívánja a magnéziumot és a csokiban bizony van magnézium. Ha “megtanítod” a tested, hogy van egészségesebb magnéziumforrás is, nem kell aggódnod többé a kalóriadús “stresszoldók” miatt. Dió, mogyoró, de különösen a mandula kiváló magnézium és B-vitamin forrás!

Az olajos magvak nagyszerű fehérje források. A fehérjék biztosítják a szervezetnek a kellő energiát, építik az izmokat, fehérjecsontokat, kötőszöveteket, valamint az anyagcserében, sejtépítésben alapvető szerepük van. Ha esetleg nem fogyasztasz húst, vagy nyáron kevésbé kívánod az állati fehérjéket, inkább salátákon, gyümölcsökön élsz, a magkrémek a Te megmentőid! Ugyanis a magkrémekben található fehérjék kiválóan helyettesítik az állatiakat, és biztosítják számodra az energiát egész napra. Mivel nagyon kevés növény tartalmazza a teljes fehérje profilt, fontos, hogy változatos forrásból juttasd a szervezetedbe- például avokádóból, spirulina algából, chia magokból.

A dió, mandula, tökmag zsírsavakban gazdagok. Miért érdekes ez? Mert a telítetlen zsírsavak fő feladata az energiaszolgáltatás, de a “rossz”koleszterinszint csökkentésében is szerepük van. A szív-és érrendszer működésére kedvezően hatnak és a krónikus gyulladások csökkentéséhez is hozzájárulnak.

A magkrémek segíthetik a fogyást. Mivel magas a fehérje és rost tartalmuk– a magnézium és B-vitaminok kombinált előnyei mellett- illetve lassan felszívódó, úgynevezett összetett szénhidrátokat tartalmaznak, tovább fenntartják a teltség érzetet és ellátnak energiával. Így elkerülhetőek a nassolások, a hirtelen jövő éhségérzet. Fogyókúra alatt, ha megéheznénk két étkezés között, egy magkrémmel készült smoothie garantáltan segít kitartani ebédig vagy vacsoráig.

www.donumterrae.hu

Golgotavirág, a latin-amerikai szépség
Kedvenc télen alkalmazott gyógynövényeink
Wellness otthon gógynövényekkel
A leghatásosabb gyógynövények influenzára
Sütőtök, az őszi-téli kedvenc

A felhasznált illusztrációk saját fotóink mellett, fizetett jogdíjas képek,

illetve a www.netherbarium.hu oldal szabad felhasználsú fényképei.

A gyógynövények nem helyettesítik az orvosi kezelést!

Kérjük, problémáival mindig forduljon szakorvoshoz is!

​© 2017 by Neked mi használ? | Hungary | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem